بهترین ایده‌های دکور دیواری برای خانه کوچک شما

Monday، ۳۰ Tir ۱۳۹۹

اگر قصد تغییر دکوراسیون یک خانه کوچک را داشته باشید، گاهی ممکن است حس کنید که انتخاب‌های محدودی دارید. و اگرچه نمی‌توان برای افزایش زیربنای ساختمان کاری کرد، راه‌های بسیاری برای تبدیل کردن آپارتمان کوچکتان به خانه‌ای با فضای ایده‌آل وجود دارد. نکته اصلی بهره‌برداری از بزرگ‌ترین فضاهای باز خانه، یعنی دیوارها است.

می‌توان کارهای زیادی برای آن دیوارهای خالی انجام داد و با افزودن چند تکه دکور می‌توان کاری کرد فضای یک آپارتمان کوچک به‌جای درهم برهم و سرد، راحت و زیبا به‌نظر برسد. برای هر سبک و سلیقه‌ای ترفندهایی هست که باعث بهتر دیده شدن دیوارها و نمایان شدن شخصیت و سلیقه شما خواهند شد. چه کلکسیونر آثار هنری، چه طبیعت‌ دوست و چه خوره کتاب باشید، می‌توانید دیوارهای خانه را به شکلی درست کنید که همیشه چیزهایی که دوست دارید را دم دست داشته باشید.

علاوه‌بر افزودن تزئینات به دیوارها، می‌توانید به تزئین کردن خود آن‌ها هم فکر کنید. با استفاده از یک رنگ روشن و چشم‌گیر یکی از دیوارها را از بقیه متمایز کنید، با استفاده از کاغد دیواری به آن طرح بدهید و یا از روش‌های تزئینی دیگر با رنگ استفاده کنید (حالا که به صرافت تزئین دیوارها افتاده‌اید می‌توانید به تغییر سقف هم فکر کنید!). استفاده از چنین تزئینات متمایزی در فضاهای کوچک تاثیرگذاری بیشتری هم دارند.

اگر آماده متحول کردن فضای کوچک خانه خود هستید، ما چند ایده برای شروع کار شما جمع‌آوری کرده‌ایم. نگاهی به این ایده‌های دکوری، که حتماً باعث شیک‌تر شدن خانه شما می‌شوند، بیاندازید.

آثار هنری با ابعاد بزرگ انتخاب کنید

یک نقاشی یا عکس بسیار بزرگ باعث جلب توجه و ایجاد فضا در یک محیط کوچک می‌شود. می‌توانید از یک عکس سیاه و سفید در فضاهای مینی‌مالیستی استفاده کرده یا با انتخاب یک نقاشی ابستره زنده کمی رنگ به محیط اضافه کنید.

گالری دیواری درست کنید

هیچ‌ چیز مثل یک گالری دیواری به فضای خانه رنگ و شخصیت نمی‌دهد. می‌توانید مجموعه‌ای از آثار هنری، عکس، دیوارآویز و غیره را به نمایش بگذارید. به دنبال قاب‌های ساده و یکدست بروید یا با مجموعه‌ای از قاب‌های تزئینی متفاوت فضا را کمی ترکیبی کنید.

کمی پارچه به نمایش بگذارید

یک گیپور یا دیوارآویز پارچه‌ای می‌تواند رنگ و طرح به محیط اضافه کرده و درعین حال باعث القاء حس نرمی شود. می‌توانید روسری‌های قدیمی یا سایر پارچه‌های زیبا را برای این کار درنظر بگیرید. جایزه: جابجایی چنین تزئیناتی در اسباب‌کشی بعدی بسیار راحت‌تر از نقاشی‌های قاب‌شده خواهد بود.

آینه آویزان کنید

آینه‌ها با بازتابش نور به ایجاد حس روشنایی و وسعت در فضاهای کوچک کمک می‌کنند. نصب یک آینه بسیار بزرگ یا چندین آینده کوچک به شکل یک آینه قدی را امتحان کنید.

نقاشی دیواری بکشید

با افزودن یک نقاشی دیواری، به دیوارها امکان دهید شما را به جاهای دیگر ببرند. چه خودتان با دست مشغول نقاشی شوید و چه یک دیوارپوش با طرحی مشخص را انتخاب کنید، موضوع نقاشی تاثیر محسوسی بر فضای خانه شما خواهد داشت.

طبقه نصب کنید

اگر دیگر در خانه جایی برای نگهداری از کتاب‌ها ندارید، می‌توانید مجموعه کتاب‌هایتان را به روی دیوار منتقل کنید. با نصب طبقه‌های شناور می‌توانید کتاب، مجسمه‌های ریز و خرت و پرت‌های دیگر را به نمایش بگذارید.

به دیوار بشقاب آویزان کنید

چرا به جای مخفی کردن ظروف چینی خوب در کابینت آن‌ها را به نمایش نگذارید؟ با استفاده از آویزهای سیمی بشقاب می‌توانید بشقاب‌ها و ظروف پذیرایی مورد علاقه‌تان را در معرض دید قرار دهید.

روشنایی تزئینی به دیوار بزنید

روشنایی‌ها منابع نور اضافه‌ای هستند که جایی در کف خانه یا کنار میزها اشغال نمی‌کنند. با انتخاب یک طراحی چشم‌گیر که حکم یک مجمسه دیواری را هم دارد می‌توانید نور و زیبایی به محیط بدهید.

گیاهان را دریابید

قرار نیست گیاهان همیشه دم قاب پنجره باشند. با آویختن گیاهان یا استفاده از گلدان‌های دیواری می‌توانید کمی محیط را طبیعی کرده و به دیوارهای خانه جان ببخشید.

با استفاده از بافتنی‌ها به دیوار طرح بدهید

دیوارآویزهای قدیمی که به ماکرمی هم معروف هستند دوباره بسیار محبوب شده‌اند. این بافتنی‌ها به دیوار طرح داده و دیوارهای خشک و خالی را گرم می‌کنند. می‌توانید خودتان این بافتنی‌ها را درست کرده یا در فروشگاه‌هایی مثل Etsy آن‌ها را پیدا کنید.

دیوار را انباری کنید

فضای کمد به اندازه کافی ندارید؟ چرا با خلق یک اثر جالب و عملی زیورآلات‌تان را به رخ نکشید؟ می‌توانید چندین قلاب یا یک صفحه نگه‌دارنده (pageboard) نصب کرده و کلاه‌هایتان را به صورت خوشه‌ای از آن آویزان کنید.