چطور یک مهمانی عالی و بی‌دردسر برگزار کنیم؟ ۸ نکته طلایی برای برگزاری بهتر دورهمی‌ و مهمانی

Monday، ۲۷ Amordaad ۱۳۹۹

میزبانی یک مهمونی می‌تونه خیلی سخت و استرس زا باشه، تمیز و مرتب بودن خونه، درست کردن یه وعده غذای خوشمزه و حسابی، چیدن میز و … این لیست ته نداره!البته برگزاری مهمونی می‌تونه اونقدرا هم سخت نباشه، فقط کافیه که آرامش خودتون رو حفظ کنید و جو مهمونی رو فان و دوستانه کنید اینطوری به همه خوش میگذره و خودتونم لذت مهمونداری رو خواهید برد😊.با ما همراه باشید تا با چند نکته کوتاه تجربه خوبی از میزبانیتان داشته باشید و بتوانید ساعات خاطره انگیزی را رقم بزنید.

انتخاب زمان مناسب

برای تعیین زمان مهمانی این نکته اساسی را در نظر داشته باشید که وقت و زمان کافی برای ساماندهی و آماده شدن برای مهمانی را داشته باشید. حتما زمان مهمانی را با دیگر اعضای خانواده بررسی کنید، روزی را انتخاب کنید که همسرتان درگیر کار یا مسئله ای نباشد و در کنار هم بتوانید به آماده سازی مهمانی برسید. از فرزندانتان هم حتما نظر بخواهید، مطمئن شوید که روز انتخابی مشکلی برای فعالیت های مدرسه مثل امتحان یا تکالیفشان ایجاد نکند.

آمادگی قبل از شروع مهمانی

هیچ چیز سخت تر از ظرف شستن بعد از یک مهمونی شلوغ و پلوغ نیست، حتما مطمئن شوید ماشین ظرفشویی خالی و آماده استفاده باشد. اینطوری وسط مهمونی می‌تونید ظرف های کثیف رو توش قایم کنید تا بعد بشوریدشون😅، همچنین مطمئن شوید سطل آشغال را خالی کرده باشید تا هم بویی ازش متصاعد نشه و هم جا برای کلی آشغال هایی که تو مهمونی تولید میشه باشه. حتما قبل برای کارهایی که می‌خواهید انجام دهید

یه نکته خیلی خیلی مهم اینه که همه کارهایی که از انجامشون لذت نمی‌برید و باعث استرس میشه رو قبل از شروع مهمونی انجام بدید، غذا ها رو تا جایی که میشه قبل از شروع مهمونی طبخ کنید و همه ظروف کثیفش رو بشورید، اینطوری بعد از مهمونی حجم زیادی از تمیز کاریای آشپزخونه کم میشه.

اینا نکات خیلی سادیه ولی خیلی کمک می‌کنه بهتون بعدا از ما تشکر می‌کنید 😄

چیدن میز غذا

استایل چیدن میز غذا بر اساس سلیقه شما می‌تواند تغییر کنه، ممکنه شما طرفدار استایل کلاسیک باشید یا شاید استایل مدرن و مینیمال رو بیشتر بپسندید. فرقی نمی‌کند چه سبکی را بپسندید، چند نکته را میشه برای رسیدن به ترکیب بهتر ذکر کرد:

  • به هارمونی و ترکیب رنگی بین اجزای مختلف میز وسواس خاصی داشته باشید، از ترکیب رنگ های شاد و مدرن در کنار رنگ های خنثی و کلاسیک استفاده کنید. ترکیب ظروف سبز روشن و سفید برای مثال بسیار جذاب و دیدنی خواهد شد.
  • یک گل سر سبد جذاب برای میز تهیه کنید 😁 یک شی دکوری یا یک گلدان زیبا، فرقی نمی‌کند قرار دادن یک وسیله تزیینی در میانه میز، فوت کوزه گری تزئین میز است. لازم نیست حتما وسیله گران قیمت را انتخاب کنید یه گلدان پر از گل های تر و تازه می‌توانید خیلی بهتر عمل کند. نکته مهمی که هست ارتفاع آن باید با بقیه اجزای میز تطبیق داشته باشد، نه زیاد کوتاه باشد که دیده نشود و نه زیاد بلند باشد که نتوانید یکدیگر را ببینید 😄
  • میان فرم و سبک ظروفی که استفاده می‌کنید یکپارچگی را رعایت کنید، مثلا همگی را از سبک مدرن و مینیمال انتخاب کنید.

ولخرجی یا صرفه جویی؟

ظروف غذاخوری می‌تونن خیلی گرون قیمت باشن! اما جا هایی هست که می‌تونید دست و دل باز باشید و بیشتر خرج کنید و جاهایی هست که می‌تونید کمتر هزینه کنید.

  • میتونید برای بشقاب هاتون از ظروف ساده و سفید رنگ که ارزان قیمت هستند استفاده کنید. برای مثال مدل هایی که ایکیا تولید میکند در کنار کیفیت و طراحی مناسب قیمت خوبی هم دارند و یک خرید ارزشمند هستن. این بشقاب های سفید خیلی هم بکار خواهند اومد، بخاطر فرم ساده و رنگ خنثی ای که دارند بخوبی با ظروف و رنگ های دیگه ترکیب می‌شوند و می‌توانید بار ها در تزئین میز خودتون ازشون استفاده کنید.

برای مشاهده سرویس غذاخوری ایکیا مدل OFTAST و خرید این محصول اینجا کلیک کنید

  • روی خرید مواد اولیه باکیفیت و تازه برای غذاتون جدی باشید، ممکنه کیفیت خوب هزینه بیشتری به شما تحمیل کنه ولی ارزشش رو کاملا داره. کیفیت خوب مواد غذایی میتونه خیلی به خروجی نهایی غذای شما کمک کنه و در نهایت مهمان ها لذت بیشتری از غذای شما ببرن.

برای ظروف تا جایی که می‌تونید قیمت های مناسب در کنار کیفیت خوب رو انتخاب کنید. شاید یک محصول لاکچری و لوکس خیلی جلب توجه بکنه ولی چیزهای مهم تری مثل غذای با کیفیت هست که باید بهش توجه کنید.

نکته اساسی اینجاست که یک بودجه مشخص و معقول تعیین کنید و آن را هوشمندانه بین نیاز ها تقسیم کنید، آنهایی که مهم تر هستند مشخصا سهم بیشتری از بودجه را خواهند داشت.

از طرف دیگه تعیین بودجه مشخص کمک می‌کنه که هیچوقت بعد از مهمونی از برگزاریش پشیمون نشید و بتونید مجدد بقیه رو مهمان کنید و ساعات خوشی رو در کنار هم سپری کنید.

و اما منوی غذایی!

انتخاب غذا کاملا به تعداد مهمانان شما بستگی داره، بر اساس افرادی که مهمان شما هستند و باتوجه به بودجه ای که تعیین کرده اید بهترین غذایی که می‌توانید آماده کنید را انتخاب کنید.

  • نکته بسیار مهم در تهیه منو این است که حتما غذاهایی را انتخاب کنید که تسلط کافی روی آن دارید، اگر میخواهید غذای جدیدی را انتخاب کنید حتما یک یا دوبار قبل از مهمانی بصورت تستی آنرا تهیه کنید تا به تسلط نسبی در پخت آن برسید، کمک گرفتن از رسپی های حرفه ای و کمک مادر جان هم کاری است😅
  • همیشه دقت داشته باشید که مواد اولیه که استفاده می‌کنید را بخوبی می‌شناسید و قبلا با همان ها این غذا را تهیه کردید مثلا برای پخت سوپ قارچ از خامه ای استفاده کنید که همیشه از آن استفاده می‌کنید تا به نتیجه مطلوب و همیشگی برسید و غافلگیر نشوید! کلا یادتان باشد مهمانی جایی برای تست کردن هیچ چیز نیست!
  • آلرژی ها و ترجیحات مهمانان را در نظر بگیرید. ممکن است بعضی از مهمان‌ها گیاه‌خوار باشند یا به غذایی حساسیت داشته باشند، حتما قبل از انتخاب غذاها این نکات را بررسی کنید.
  • یکی از تجربه های جالب و جدید که می‌توانید داشته باشید همکاری در تهیه غذاست، برای مثال شما غذای اصلی را تهیه کنید و دوستانتان بر اساس علاقه پیش‌غذا، دسر یا … را آماده کنند و به مهمانی بیاورند. دقیق مشخص نکنید که چه چیزی آماده کنند، شور و ذوق انتخاب را برای آنها نگه‌دارید. این روش علاوه برا این که جذابیت های جانبی برای مهمانی ایجاد می‌کند و یک حس جمعی و شیرین را میانتان رقم خواهد زد. البته باید دقت داشته باشید که این روش فقط زمانی کاربردیست که نزدیک ترین و صمیمی ترین دوستانتان مهمان شما هستند. اگر مهمانی شما دوستانه است پیشنهاد می‌کنیم غذاهای جذاب‌تر و تجربه های خاص و تازه تر را انتخاب کنید، اما اگر مهمانی رسمی تر است غذا های رسمی تر را انتخاب کنید. نکته مهم اینجاست که غذا نباید لزوما پیچیده و خاص باشد، باید وعده ای آماده کنید که در کنار یکدیگر از آن لذت ببرید حتی مثل یک پاستا ساده باشد.

در مهمانی چه خواهیم کرد؟

سعی کنید یک دروهمی فعال و پر از کار های مختلف داشته باشید، از ابتدا تا انتها، شما می‌خواهید دوستانتان لحظات خوش و خاطره انگیزی را تجربه کنند. در اینصورت همه از شما به عنوان بهترین میزبان یاد خواهند کرد.

با گپ و گفت صمیمانه شروع کنید تا همه مهمانان برسند، یادآوری خاطره های گذشته یا گفتگو درباره اتفاقات روز پیشنهاد های خوبی برای گفتگو هستند.

کمی بعد از اینکه همه رسیدند زمان مناسبی برای شروع شام یا نهار با پیش غذاست. در طول صرف پیش غذا، غذا هایی که نیاز به گرم شدن مجدد در فر یا … دارند را گرم کنید. سعی کنی بین پیش‌غذا و وعده اصلی بیشتر از نیم ساعت وقفه نباشید.

بعد از غذا وقت دورهمی و سرگرمیست، بر اساس سطح صمیمت و موقعیت مهمانی میتوانید چیز های مختلفی را انتخاب کنید. برای مثال بازی های رومیزی از گزینه های جذاب و بسیار شیرین برای دورهمی های دوستانه هستند، پانتومیم و اسم فامیل هم که از قدیم پای ثابت مهمانی ها بودند. بازی های کامپیوتری یا دیدن یک فیلم خاص در کنار یکدیگر هم می‌تواند جذاب باشد. برای آشنایی و خرید بازی‌های رومیزی پیشنهاد می‌دهیم سایت مادمک را ببنید.

لذت ببرید!

تجربه یک شب شیرین در کنار هم از همه چیز مهم‌تر و حیاتی تر است، ریلکس باشید و از تک تک لحظات در کنار دوستان و خانوادتان لذت ببرید. اگر اتفاق غیر منتظره ای افتاد کنترل خود را از دست ندهید مهم‌ترین چیزی که یک دورهمی را عالی می‌کند لذت بردن از کنار هم بودن است نه چیز دیگری.